תחומי טיפול

תחומי הטיפול

מרכז מתקיימים מבחר טיפולים רגשיים, החל מטיפול בשיחה (פסיכותרפיה), דרך טיפול באומנויות ופסיכודרמה, טיפול בבעלי חיים וכלבנות טיפולית, טיפול דיאדי, CBT, ילדים עם קשב וריכוז וועד לטיפול פסיכולוגי.
לכל ילד ומשפחה מותאם טיפול אישי המשלב בין טיפולים רגשיים לילד להדרכת וליווי הורים בהתמודדות עם הקשיים של הילד ושל המשפחה כולה.
צוות המטפלים מומחה בטיפול בחרדות, ניהול כעסים, קשיים בוויסות רגשי, התמודדות עם משברים, קשיים חברתיים ועוד.
כל המטפלים מלווים בהדרכה מקצועית על ידי מטפלים בכירים (סופרוויז'ן). כמו כן, אנו שמים דגש על כך שהמטפלים יתמקדו בטיפול בלבד, ולא בבירוקרטיה ובדברים שונים מסביב לטיפול (כמו תיאום טיפול, גביה וכו').

סוגי הטיפול

טיפול בהבעה ויצירה מתאים במיוחד לילדים שמתקשים להביע את עצמם במילים, ויותר קל להם להביע את עצמם באמצעים בלתי-מילוליים. באמצעות תרפיה באומנות יכולים מטפלים רגשיים לטפל במגוון בעיות רגשיות, כמו חרדה, דיכאון, פוביות, טראומות מהעבר, משברים המתרחשים בהווה, דימוי עצמי נמוך, קשיי למידה, קשיים חברתיים, תחושות בדידות כרוניות, קשיים בוויסות הרגשי – ועוד, וגם היצירה עצמה היא בעלת סגולות תרפויטיות ומרגיעות עבור המטופלים.

מתמחה בטיפול בילדים במסגרת המשפחתית ובבית הספר, תוך התמקדות בהבנת תהליכים רגשיים והתפתחותיים בקרב ילדים ובני נוער.
הפסיכולוג החינוכי עוסק באבחון פסיכולוגי של בעיות שונות עמן מתמודד הילד ומעניק ייעוץ והדרכת הורים.

הוא טיפול המכיל מכלול של שיטות טיפול פסיכולוגיות
המטופלים והמטפלים עובדים יחד בשיתוף פעולה כדי לזהות ולהבין קשיים ובעיות במונחים של הקשר בין מחשבות, רגשות והתנהגות.
הגישה הטיפולית מתמקדת בדרך כלל בקשיים בהווה בכאן ועכשיו ונשענת על כך שהמטפל והלקוח מפתחים ראייה משותפת של הבעיה והקשיים.
טיפול ממוקד, תחום בזמן, המבוסס על ההנחה כי קשיים רגשיים רבים נגרמים עקב דפוסי מחשבה והתנהגות בלתי יעילים, אשר התבססו והתקבעו בנסיבות חיים מסוימות והפכו עם הזמן ללא אדפטיביים. מתוך הנחה זו, הטיפול מתמקד בזיהוי דפוסים הגורמים למצוקה או פגיעה תפקודית וברכישת אסטרטגיות לנטרולם בתוך טווח זמן קצר.

טיפול בעזרת בעלי-חיים, הוא שיטה בפסיכותרפיה, המסתייעת בבעלי-חיים, לרוב חיית מחמד, כדי לשפר את תפקודו הפיזי, החברתי, הרגשי או הקוגניטיבי של האדם/הילד. טיפול זה נעזר בבעלי חיים אשר עברו הכשרה או נמצאו בעלי אופי מתאים, כאשר תפקידו של המטפל בתהליך הוא לכוון את המטופל להתבוננות פנימית, מודעות ופיתוח תובנה. הבחירה בבעלי חיים ככלי טיפולי נובעת מכך שהקשר הנוצר בינם לבין המטופל איננו מצריך שימוש במילים על מנת ליצור קרבה. בעל החיים הינו שותף פעיל ושווה בטיפול, מטרתו להוות גשר בין המטפל למטופל ולעולמו הפנימי.

פסיכודרמה היא אחד מסוגי הטיפול באמצעות אמנויות.
פסיכודרמה, יוצאת מהנחה שהדיאלוג המילולי בו נעשה שימוש במסגרת הטיפול הקלאסי אינו מתאים עבור כל הילדים. טיפול באמצעות פסיכודרמה מאפשר למטופלים המתקשים לנהל שיח מילולי ישיר על קשייהם להביא לטיפול אצל איש מקצוע את הנושאים הרגשיים המעסיקים אותם. זאת, באמצעות מגוון רחב של טכניקות בהן נעשה שימוש במסגרת פסיכודרמה.
הטכניקות בהן נעשה שימוש בפסיכודרמה מכוונות ליצירת מרחב אליו המטופל יכול הביא את הנושאים הרגשיים המעסיקים אותו באופן ישיר או עקיף.
פסיכודרמה היא שיטת פסיכותרפיה לכל דבר, ומתאימה לטיפול במגוון סימפטומים וקשיים רגשיים ששיניהם דיכאון, חרדה, הפרעות התנהגות של ילדים ומתבגרים, קשיים חברתיים ועוד.

כלבים נחשבים למטפלים מצוינים. הם ניחנים ביכולת לתקשר, לעורר רגשות ולהסיר מחסומים רגשיים. המפגש עם הכלבים מניב תוצאות מפליאות, ומאפשר נתינה וקבלת אהבה. כמו כן, הוא מספק חיזוקים חיוביים וחוויות הצלחה, התורמות לשיפור רווחתו הנפשית והפיזית של המטופל.

פסיכותרפיה מיועדת לכל מי שרוצה בתהליך הטיפולי.
הטיפול מיועד לאנשים המתקשים להתמודד או להתגבר על משבר כלשהו בחיים, מצוקה נפשית ממושכת או דכדוך קל וחוסר סיפוק מהחיים. הנחת היסוד היא כי האדם מסוגל ומעוניין לחולל שינוי בחייו גם זיגמונד פרויד, אבי תורת הפסיכואנליזה הקלאסית, הבין זאת וטען כי למרות השלבים ההתפתחותיים שכל ילד עובר והמשקל הרב של התנהלות ההורים על נפש הילד, יש מקום ומרחב פעולה בהם אדם יכול לקבוע, לבחור ולנווט את גורלו.

הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי בו הורים לילדים ובני נוער מפתחים ורוכשים מיומנויות להתמודדות עם קשייו של הילד והאתגרים היום-יומיים שמייצרת ההורות. לא מעט הורים עשויים להיתקל בקשיים שונים ומגוונים במהלך גידול ילדיהם ויפנו להדרכה מקצועית לצורך הכוונה.

ניתוח התנהגות הוא מקצוע טיפולי-חינוכי אשר מוכיח עצמו כיעיל בטיפול במגוון קשיי התנהגות, למידה ותפקוד של פעוטות, ילדים ובוגרים המאובחנים עם הפרעות התפתחותיות, התנהגותיות, קוגניטיביות, או נפשיות, וכן ללא הפרעות רקע (התפתחות תקינה).
מנתחי התנהגות מבצעים הערכה התנהגותית, מפתחים תוכניות התערבות התנהגותיות-טיפוליות הנשענות על ממצאי ההערכה, מלווים את יישום תוכניות ההתערבות ומעריכים את השינויים החלים במהלך ובעקבות יישומן.

תהליך של רכישה ואימון של מיומנויות והרגלים המבוסס על תהליכים של בשלות התפתחותית וטבעית. באופן כללי, אנו מתבוננים על ארבעה תחומים מרכזיים הנדרשים להסתגלות ולהשתלבות מיטבית בבית הספר: הרגשי, החברתי, התנועתי-מוטורי והשפתי-שכלי. ניתן לפתח מיומנויות אלו באמצעות התנסות והעשרה במפגשי הכנה.

טיפול לילדים צעירים, פעוטות ותינוקות אשר מתבצע במסגרת של מפגשים משותפים של ילד, הורה ואיש מקצוע. שיטת טיפול זו יעילה במקרים של בעיות שינה ואכילה, קשיים התנהגותיים, התפרצויות זעם וקשיי ויסות של הילד או תחושה של ההורה כי אופן טיפולו בילד אינו טוב מספיק.
הטיפול הדיאדי מבוסס על ההנחה כי יחסים חיוביים של הילד עם הוריו הם הבסיס לתפקוד והתפתחות רגשית תקינים ולביסוס תפיסה עצמית חיובית. בהתאם, קושי באינטראקציה בין הילד להוריו או לאחד מהם יתבטא בבעיות התנהגותיות ורגשיות שונות, אשר יבואו לידי פתרון כאשר ישתנו היחסים בדיאדת (צמד) ההורה-ילד.

תהליך הטיפול

התהליך מתחיל אצלכם, במודעות ובהבנה שאתם צריכים עזרה מקצועית לילדכם. עצם פנייתכם למרכז היא צעד גדול ומשמעותי בדרך למציאת הפתרון.
בשלב הבא, לאחר שיחת הטלפון הראשונה, נבקש ממכם למלא שאלון דיגיטלי על-מנת שנוכל להכיר אתכם יותר לעומק ולהתכונן לקראת פגישת האפיון.
בפגישת האפיון נשמע מכם על ילדכם, מי הוא, ומהם הקשיים שאיתם הוא מתמודד. בנוסף, חשוב לנו לשמוע גם את הסיפור שלכם כדי שנוכל להבין לעומק את המארג המשפחתי, היחסים והקונטקסט הרחב.
בשלב הבא נציע לכם תוכנית טיפול המותאמת לכם ולילדכם באופן אישי ונצוות אתכם למטפל או המטפלת המתאימים ביותר.
המטפל (או המטפלת) ילווה אתכם לאורך הדרך, ייתן לכם כלים לעבודה בבית עם הילד, ליווי ותמיכה, ואף יהיה בקשר עם המסגרת החינוכית במידת הצורך.

אז... למה דווקא אצלנו?